Siedlce

Tygodniowe przypadki Covid-19 dla miasta Siedlce i powiatu




Stadler dostarczy piętrowe pociągi dla kolei dojazdowej w Bernie

Stadler Rail, wiodący dostawca systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, do końca 2014 roku dostarczy 28 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o nazwie DOSTO dla BLS (regionalnego przewoźnika działającego w kantonie Berno w Szwajcarii).


Zakup nowoczesnych piętrowych zespołów trakcyjnych to największa w historii firmy BLS inwestycja w tabor kolejowy. Zarząd firmy przeznaczy na nią 493,7 miliona franków szwajcarskich (około 1,328 miliarda złotych). Nowe pociągi pozwolą BLS zaspokoić stale rosnący popyt na przewozy kolejowe i zapewnią pasażerom bardziej komfortowe warunki podróżowania. Jednocześnie przewoźnik rozpoczął wdrażanie programu ujednolicania swojego taboru kolejowego w celu obniżenia kosztów jego eksploatacji.

Firma BLS zdecydowała się zamówić nowe piętrowe zespoły trakcyjne DOSTO ze względu na stale rosnący popyt pasażerów na przewozy kolejowe realizowane w rejonie Berna. Nowe pociągi firmy Stadler zapewnią pasażerom bardziej komfortowe warunki podróżowania, a BLS pozwolą osiągnąć większą wydajność i obniżyć koszty eksploatacji taboru. Przetarg na dostawę 28 piętrowych zespołów trakcyjnych został ogłoszony w czerwcu 2009 roku.

Bardzo się cieszymy, że BLS zdecydowało się zakupić nasze nowoczesne pojazdy piętrowe DOSTO. Stworzyliśmy je z myślą o klientach, którzy potrzebują pociągów o większej pojemności do obsługi najczęściej uczęszczanych tras, a jednocześnie szukają możliwości obniżenia kosztów eksploatacji. Mamy nadzieję, że wkrótce komfortowe pociągi DOSTO pojawią się również na polskich torach” – powiedział Stanisław Skalski, dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail oraz członek zarządu Stadler Polska.

Dostawa 28 nowych piętrowych pociągów, z których każdy będzie miał 102 metry długości, rozpocznie się jesienią 2012 roku. W 2013 roku nowe pociągi będą stopniowo włączane do rozkładu jazdy kolei dojazdowej na trasie S1 (Fryburg-Berno-Münsingen-Thun). W 2014 roku dostarczone zostaną piętrowe pociągi do obsługi linii S3 (Biel-Berno-Belp) i S6 (Schwarzenburg-Berno). Całe zamówienie na dostawę pociągów DOSTO ma zostać zrealizowane do końca 2014 roku.